ZRÓB SAMA TORT OWOCOWY

   Pod koniec zeszłego miesiąca świętowałam swoje urodziny i z tej okazji zorganizowałam małą domówkę, na którą zaprosiłam kilku najbliższych znajomych. Uwielbiam piec (a jeszcze bardziej jeść :) wszelkie ciasta oraz słodkości, więc i tym razem postanowiłam zabłysnąć swoim talentem i własnoręcznie przygotowałam tort owocowy.

Tort śmietanowy z owocami
Tort owocowy



   Torcik wyszedł bardzo dobry, wszyscy chwalili :) Dzięki dużej zawartości owoców i bitej śmietany jest lekki i orzeźwiający, dlatego idealnie nadaje się na lato. Przepis na ten tort owocowy jest miksem kilku przepisów dostępnych w internecie. Jakoś żadna receptura nie przypadła mi do gustu w 100% dlatego wybrałam to co najlepsze z 3 przepisów i złączyłam w jedną całość. Pomimo, że miałam trochę obaw rezultat okazał się całkiem zadowalający.

Tort z owocami
Tort śmietanowy


Sposób przygotowania

Pierwszym krokiem jest upieczenie grubszego biszkoptu białego i cienkiego biszkoptu kakaowego. Ja użyłam tortownicy o wymiarach 24 cm.

Składnki na biszkopt biały:
- 3/4 szklanki mąki pszennej
- 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
- 3/4 szklanki cukru
- 5 jaj
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę, dodajemy powoli cukier cały czas ubijając. Następnie dodajemy po jednym żółtku i miksujemy. Wsypujemy mąkę pszenną i ziemniaczaną oraz proszek do pieczenia po czym delikatnie mieszamy drewnianą łyżką. Masę przelewamy do przygotowanej wcześniej tortownicy i pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 40 minut.

Składniki na biszkopt kakaowy
- 1/3 szklanki mąki pszennej
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
- 1/3 szklanki cukru
- 2 jaja
- łyżeczka proszku do pieczenia
- 3 łyżki kakao
Biszkopt kakaowy przygotowujemy tak samo jak biszkopt biały, przy czym kakao mieszamy najpierw z mąką i dodajemy do ubitych jaj. Powstałą masę pieczemy w tortownicy przez około 20 minut w temperaturze 180 stopni.

Pozostałe składnki
- 500 ml śmietanki 30%
- 2 łyżki żelatyny
- sok z cytryny lub kwasek cytrynowy
- dżem truskawkowy
- ok 40 dag rurek nienadziewanych
- puszka brzoskwiń
- truskawki
- borówki
- listki świeżej mięty

Przestudzony biszkopt biały przecinamy na dwa krążki. Jeden krążek kładziemy na paterze do tortów i nasączamy syropem z brzoskwiń, a następnie smarujemy dżemem truskawkowym po czym przykładamy biszkoptem kakaowym. Biszkopt ten nasączamy połową ponczu przygotowanego z 3/4 szklanki wody, soku z połowy cytryny lub pół łyżeczki kwasku cytrynowego i 2 łyżeczek cukru. Na to nakładamy połowę masy, którą otrzymaliśmy poprzez ubicie schłodzonej śmietanki z 2 łyżkami cukru pudru. Do masy śmietanowej dodaję także przestudzoną żelatynę (rozpuszczamy 2 łyżki żelatyny w 1/3 szklanki gorącej wody), która dodaje gęstości i zapobiega wypływanu masy. Na masę kładziemy pokrojone na pół truskawki, borówki oraz pokrojone w kostkę brzoskwinie (oczywiście owoce mogą być inne, to już zależy od naszych upodobań). Na to nakładamy drugi krążek biszkoptu białego i nasączamy go resztą ponczu cytrynowego. Na wierzch wykładamy resztę masy śmietanowej, smarujemy nią też delikatnie boki tortu. Rurki przycinamy tak, aby były centymetr wyższe niż złożony tort i obkładamy nimi boki ciasta, jedna przy drugiej. Powinny ładnie się przyklejać do masy, ale jeśli będą odpadały możemy delikatnie obwiązać tort sznurkiem lub wstążką do czasu aż masa całkowicie stężeje. Na wierzch tortu wykładamy resztę owoców i dekorujemy listkami mięty. Tort wstawiamy na kilka godzin do lodówki. SMACZNEGO!!!



Zobacz przepis na ciasto truskawkowe z galaretką


Dziękuję za odwiedziny. Każda wizyta i komentarz sprawiają mi wielką radość oraz motywują do dalszej pracy nad blogiem. W miarę możliwości staram się odpowiadać na komentarze oraz odwiedzać blogi osób, które zostawiły tu po sobie ślad. Na blogu korzystamy z zewnętrznego systemu komentarzy Disqus. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności bloga.